kan je met een blaasje op je band nog veilig rijden?

we hebben op onze pt cruiser brede banden zitten, dunlop sp sport maxx, maar bij het minste raken van een borduur hebben we een blaasje aan de zijkant van de band. moeten we ook echt dadelijk onze band daarvoor laten vervangen?

Toegevoegd na 12 minuten:
ik vreesde er al voor, het is idd op de zijkand een blaasje van iets groter dan 2euro stuk gewoon tegen 2km per uur proberen uit een parking te draaien en weer hebben we het zitten dat is door van die stomme blaasjes dan de 3de band op 3maand tijd en zon band kost dus minstens 150 tot in in sommige benden centrales 270 euro voor de zefde.
het erste is vroeger letten we bijna nooit op die banden, en nooit wat voor en nu 3 banden op 3maand tijd :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drie nieuwe banden nodig in drie maanden tijd? En daarvoor nooit problemen? Was het dan niet gewoon drie maanden geleden al hoog tijd om alle vier de banden te vervangen? Of gaat de nieuwe band zo snel al kapot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een band mag niet zo snel kapot gaan. Laat hem eens bekijken door een bandenspecialist. Misschien is een heel oppervlakkig blaasje?
Heb je echt drie banden moeten vervangen in drie maanden tijd, dan zou ik eens een hartig woordje gaan spreken met de leverancier.

Het beste antwoord

Wat versta je onder een blaasje? Als de band een uitstulping of bult aan de zijkant heeft, is hij op die plek sterk verzwakt. Je loopt dan groot risico op een klapband. In dat geval luidt het advies: zo snel mogelijk vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.
Vandaag band laten vervangen. Toch maar geen risico nemen dus!

Andere antwoorden (3)

beschadigingen aan de wang van een band zijn niet te repareren en de band moet direct vervangen worden omdat dit de band erg verzwakt en deze explosief kan leeglopen waardoor je de macht over het stuur verliest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen meter levens gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg vervelend want het is erg duur. De banden moeten vervangen anders kom je in veel grotere problemen. Dat is al genoeg geantwoord. Ga ook eens na waar je precies de blazen veroorzaakt. Is dat een specifieke plek dan kun je die misschien mijden. Als laatste heb ik de indruk dat je moeite hebt om de plek in te schatten waar je auto eindigt (en de rand begint) het is misschien mogelijk daarvoor een simpel stokje op je bumper te monteren. Anders een klein "om de hoek kijk stickertje" op de zijruit plakken. Dan kun je het wel zien.