Wat heeft het voor zin om een rijbewijs steeds maar voor 5 jaar te verlengen? Het verlengen wordt immers toch maar zonder medische verklaring gedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Normale verlenging is, tot 70 jaar, om de 10 jaar, dit i.v.m. de foto, Bestuurders van 70 jaar of ouder moeten om de 5 jaar een medische keuring ondergaan voordat het rijbewijs voor max. 5 jaar verlengd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

1 van de redenen is om de foto weer actueel te hebben.
In 5 jaar kan iemand erg veranderen en wordt herkenbaarheid erg lastig.
Natuurlijk is het ook een inkomstenbron voor de gemeente ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uh dat moet dat om de 10 jaar hoor ;-) en dan spreekt het voor zich dat je in 10 jaar flink kan veranderen dat je dus een nieuwe foto op je rijbewijs moet hebben :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het brengt geld op en dat is de hoofdreden,alleen zullen ze dit nooit toegeven!