Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de betekenis van een sticker met een eland achter op een auto?

Ik zie ze steeds weer en niemand kan me vertellen waarom die eland daar zit. Zijn het liefhebbers van Scandinavie of wat anders? Ik zag hem afgelopen week ook op een motor.

Toegevoegd na 51 minuten:
Het is een witte sticker met het silhouet van een eland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
27.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zijn meestal mensen die met het betreffende voertuig op vakantie zijn geweest in Noorwegen of Zweden.
Het zijn in ieder geval liefhebbers van Scandinavië.

In tegenstelling tot de NL stikkers hebben ze geen enkele wettelijke functie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de info!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hallo, buiten het feit dat deze mensen liefhebbers zijn van voornamelijk de Zweedse natuur, zijn het ook voornamelijk liefhebber van het Zweedse automerk Volvo. Vaak wordt dan ook aangegeven d.m.v. een dergelijke sticker dat zij met hun Volvo in Zweden zijn geweest. En een bezoek aan de Volvo fabriek in Zweden mag dan zeker niet ontbreken.

Andere antwoorden (1)

Wij hebben er ook een!
Het zijn inderdaad liefhebbers van Noorwegen of Zweden. Je kunt ze in Noorwegen bij elke souvenirwinkel kopen, van enorm groot tot piepklein en hele families, in wit en zwart. Onze kinderen hebben ze zelfs op hun fietsen gehad :-)
In Zweden heb je ook wel vaak het bord "pas op voor overstekende elanden" als sticker. Die borden staan zowel in Noorwegen als Zweden, en worden regelmatig gestolen door toeristen. In Noorwegen zijn de kleuren als onze waarschuwingsborden, in Zweden is wat bij ons wit is geel. Als je dus iemand met een geel bord met rode rand met een zwarte eland ziet, is dat er eentje uit Zweden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, leuk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding