Neem in M'tricht wel eens een klein, flink stijgend, weggetje naar boven. In een haarspeldbocht slipt mijn achterband flink in binnenbocht. Waarom?

Het slippen gaat gepaard met veel kabaal en zelfs slip-sporen op wegdek! Heb overigens M&S banden onder m'n wagen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk merk en type auto heb je?
Dit is van belang, bv voor- of achterwiel aandrijving

Antwoorden (2)

Ik denk dat je differentieel dan stuk is, dan zal je dan naar moeten laten kijken bij de garage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben niet zo technisch. Kun je uitleggen waar het differentieel zit en wat het precies doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het differentieel zit bij de achteras en zorgt dat het ene wiel sneller kan draaien dan het andere zodat het niet slipt in een bocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha!
Ik neem aan dat dit met de auto is. Hoe veel % is het stijgings percentage? Waarschijnlijk te weinig wieldruk. Er van uitgaande dat het wegdek droog is. Rik rustig en beheerst. Geef geen idiote dot met gas. Blijf rijden, niet stil gaan staan.