Welk rijbewijs heb je nodig om in een 45km auto te mogen rijden?

en welke leeftijd moet je ervoor hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.....En mag je met een auto-rijbewijs automatisch in een brommobiel rijden of moet je alsnog een brommerrijbewijs halen?

Het beste antwoord

Je moet daarvoor 16 zijn en beschikken over een bromfietscertificaat. Nu weet ik niet zeker of je hiervoor ook het praktijkexamen moet afleggen, maar waarschijnlijk wel. Maar gelukkig is er ook nog een veel goedkoper alternatief, dat is het voertuig gebruiken als een gehandicaptenvoertuig. Dan hoef je geen bromfietscertificaat te hebben, geen 16 te zijn en geen kenteken te hebben. Het enige wat je dan wel moet hebben is een verzekeringsplaatje. Een vriend van me heeft dit ook gedaan, hij reed op zijn 15e al in een brommobiel die was geregistreerd als gehandicaptenvoertuig. Hij heeft er nooit problemen mee gehad en het is volkomen legaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De zelfde als als je in een brommer wilt rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16 en AM rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet 16 zijn en een brommerrijbewijs hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om in een 45 km auto te rijden moet je 16 jaar zijn en in het bezit van je bromfietscertificaat.