Poetsmiddelen voor de auto

Wat is zijn goede 3/4 staps poetsmiddelen voor een auto met een metallic lak?

Het gaat om poetsmiddelen welke geschikt zijn voor gebruik met een polijstmachine.

Toegevoegd na 13 uur:
Het gaat om het verwijderen van krassen (medium tot hard, denk aan: wasstraat/sleutels etc.) en het afwerken met een goede wax laag.

Zat zelf naar de Commandant producten M4 / M5 / M7 te kijken.
Ook ben ik producten van Meguiars aan het overwegen.

Andere merken ken ik niet maar sta er wel voor open.

Graag verneem ik reacties van mensen die deze of andere producten reeds hebben gebruikt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Commandant als je wil polijsten. Bij consumenten én Professionals is Commandant al jaren een begrip als het gaat om het verwijderen van krasjes, doffe aanslag en andere lakbeschadigingen. Vooral bekend vanwege de groene Commandant 4, maar ook de andere Commandant producten hebben hun sporen reeds verdiend. Commandant 3, 4 en 5 zijn siliconenvrij. Commandant wordt aanbevolen door topfabrikanten van professionele lakken zoals Sikkens en Akzo. als je geen beschadigingen weg wil werken maar alleen wil beschermen een auto was/wax die je ná het wassen en drogen aanbrengt zoals Commandant M7, of een ander product waar geen slijpmiddel in zit

Bronnen:
http://www.tuning-gids.nl/autoverzorging_a...

Hallo Ashvin, Zoals mijn voorganger al zei is Commandant een heel goed poetsmiddel ! Ik ben zelf werkzaam in de autoschade, en wij werken met poets/polijstmiddelen van Farécla,dit kan ik je zeer aanbevelen. www.mamut.net/rtn/subdet10.htm Ook 3M heeft een hele goede poetslijn. Deze zijn beide te koop in de automaterialenzaak Succes ermee ! Leonard

Commandant is inderdaad een goed poetsmiddel, deze is wel agressief vergeleken met het spul dat ik voor mijn scooter gebruik. Ik gebruik Cartec, dat is een alternatief voor commandant maar werkt ook perfect.

Mequiars is WAANZINNIG !! ik gebruik het op mijn E30 uit 1991 met originele lak en elke keer verbaasd dat spul me weer :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100