Poetsmiddelen voor de auto

Wat is zijn goede 3/4 staps poetsmiddelen voor een auto met een metallic lak?

Het gaat om poetsmiddelen welke geschikt zijn voor gebruik met een polijstmachine.

Toegevoegd na 13 uur:
Het gaat om het verwijderen van krassen (medium tot hard, denk aan: wasstraat/sleutels etc.) en het afwerken met een goede wax laag.

Zat zelf naar de Commandant producten M4 / M5 / M7 te kijken.
Ook ben ik producten van Meguiars aan het overwegen.

Andere merken ken ik niet maar sta er wel voor open.

Graag verneem ik reacties van mensen die deze of andere producten reeds hebben gebruikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (4)

Commandant
als je wil polijsten.
Bij consumenten én Professionals is Commandant al jaren een begrip als het gaat om het verwijderen van krasjes, doffe aanslag en andere lakbeschadigingen. Vooral bekend vanwege de groene Commandant 4, maar ook de andere Commandant producten hebben hun sporen reeds verdiend. Commandant 3, 4 en 5 zijn siliconenvrij.
Commandant wordt aanbevolen door topfabrikanten van professionele lakken zoals Sikkens en Akzo.

als je geen beschadigingen weg wil werken maar alleen wil beschermen een auto was/wax die je ná het wassen en drogen aanbrengt zoals Commandant M7, of een ander product waar geen slijpmiddel in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Metallic lak wordt uiteindelijk afgewerkt met een blanke lak. M.i. zou je met Commandant cleaner deze laag wegpoetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan zeker, en wel meer dan die laag ook daarom de 2 opties waarvan bij de laatste de nadruk dat er geen slijpmiddel in moet zitten. het is ook niet duidelijk of er wat weggepoetst moet worden, of dat het gewoon als beschermlaag is :)
vandaar de link ook met meer info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Het gaat om het verwijderen van lichte krassen (wasstraat etc.) en het vervolgens aanbrengen van een goede wax laag. Zat zelf ook naar de Commandant producten M4 / M5 / M7 te kijken.
Ook ben ik producten van Meguiars aan het overwegen. Weet alleen niet welke (merk) de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen dank hoor :)
prijs/kwaliteitverhouding zou ik ook niet weten. de commandant gaat hier al zoveel jaar mee dat prijzen nog in guldens erop staan (kan wel 20 jaar oud zijn)
met het andere product ben ik niet bekend dus kan ik het je helaas niet vertellen
Hallo Ashvin,
Zoals mijn voorganger al zei is Commandant een heel goed poetsmiddel !
Ik ben zelf werkzaam in de autoschade, en wij werken met poets/polijstmiddelen van Farécla,dit kan ik je zeer aanbevelen.
www.mamut.net/rtn/subdet10.htm
Ook 3M heeft een hele goede poetslijn.

Deze zijn beide te koop in de automaterialenzaak

Succes ermee !
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord Leonard +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje TX !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Welk merk zou je de beste prijs/kwaliteit verhouding geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik voor 3M gaan .
Commandant is inderdaad een goed poetsmiddel, deze is wel agressief vergeleken met het spul dat ik voor mijn scooter gebruik. Ik gebruik Cartec, dat is een alternatief voor commandant maar werkt ook perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mequiars is WAANZINNIG !! ik gebruik het op mijn E30 uit 1991 met originele lak en elke keer verbaasd dat spul me weer :-)