Is geel de oorspronkelijke kleur van Ferrari???

Ik zag een paar jaar geleden een programma waarin nadrukelijk werd gezegd. Dat de eerste Ferrari geel was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.6K

Het beste antwoord

Geel is echter de officiële kleur van Ferrari en het eerste exemplaar dat geproduceerd wordt van een nieuw model is dan ook altijd geel.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het geel op de achtergrond van bedrijfslogo is het geel van Modena, waar Ferrari vandaan komt. Iedere eerste productieauto van Ferrari wordt in het geel gemaakt. Rood is niet Enzo’s lievelingskleur, maar dat is de kleur die Italië kreeg toegewezen voor hun auto’s als ze gingen racen. Zo heeft Engeland groen, en bijvoorbeeld Frankrijk blauw. En dat is jaren zo gebleven.

bron: http://scholieren.samenvattingen.com/documenten/show/0463340/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, dat is raar verhaal dat wel vaker rond gaat maar waar geen bewijs van is. Zou kunnen dat iemand een keer een hoax de wereld in heeft geholpen.

"In the 1920s the customary national racing colour of Italy was red, this is why, the first Ferrari was "race red". First road car was the 1947 125 S."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor.
Het is altijd Rossa Red.