ik breng mijn auto naar de garage voor een probleem aan brandstofsysteem. tijdens deze reparatie gaat de turbo defect wie is verantwoordelijk?

is het toeval of is het een fout ontstaan om het brandstofinjectiesysteem aan de gang te krijgen. mogelijk heeft men starterhulp ingespoten waardoor de motor te hoge toeren heeft gemaakt en de turbo kapot is gegaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Als de turbo nog werkte voordat je hem bracht en daarna niet meer is de garage verantwoordelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou de auto naar een ANWB keuringsstation brengen en hen een rapport laten opmaken en bepalen of het bij de reparatie is ontstaan of niet. Is dit wel zo sta je gelijk een stuk sterker mocht er een verdere procedure nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals jij het stelt 'tijdens de reparatie gaat de turbo defect' dan zal de garage verantwoordelijk zijn daarvoor.

Maar nu het echte probleem:
De turbo was niet nieuw, en hoe zeker ben jij ervan dat er niet al een defect aan die turbo was? Hoe kan jij daar de experts van overtuigen? Want als je dat niet kunt duidelijk maken, is het gewoon een probleem dat zich heeft geopenbaard tijdens de reparatie, en waar de garage achter is gekomen vanwege het feit dat jij die auto voor een daaraan gerelateerd probleem hebt gebracht.

Dus: als de garagehouder aangeeft dat hij dat heeft veroorzaakt, dan kan hij de turbo op zijn kosten repareren.
Maar als de garagehouder bij hoog en bij laag volhoudt dat het een bestaand probleem was, dat toevallig nu is geopenbaard, dan heb je maar weinig kans om dat duidelijk te maken aan een onafhankelijk derde, die daarover een uitspraak zou kunnen doen.
itsme
12 jaar geleden
Mijn collega heeft iets soortgelijks meegemaakt. Bij hem is er ook iets kapot gegaan tijdens de reparatie van zijn auto. Hij heeft de auto laten staan bij de garage tot ze hem hadden gemaakt. Heeft wel even geduurd kan ik je zeggen!

Bij jou: toeval of niet, het geval is dat de turbo kapot is gegaan toen je auto bij de garage stond. Jij reed hem met een werkende turbo het garageterrein op. Dus je mag verwachten dat je ook weer met een werkende turbo van het garageterrein afrijdt.

Tip: blijf altijd redelijk in dit soort gevallen. Voorkom welles/ nietes verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit toeval, en een turbo gaat echt niet kapot van starthulp, misschien wel als ze remmenreiniger hebben gebruikt