Vraagje over mijn mercedes 280SEL

Ik heb een oldtimer mercedes 280SEL van bouwjaar 1980, het is een automaat. Ik heb een probleempje met mijn automaat: namelijk, hij slipt tussen z'n 2de en 3de versnelling. De toerental gaat dan een paar seconde hoog draaien, nu is mijn vraag: Hoe komt dit? Zou het automaatbakolie + filter vervangen enig verschil maken?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ha, die 180cclol;

Als je niet weet hoe lang het geleden is dat de bak is geserviced zou dat wel eens kunnen helpen. Doe het dan wel gelijk goed en laat de bak door een specialist of de fabrikant servicen. Hierbij wordt de bak ook gespoeld en worden pakkingen en een aantal kleinere onderdelen ook vervangen. Kost een paar honderd euro, maar dat is nog altijd veel minder dan een complete revisie of een ruilbak en het kan de levensduur van je huidige bak flink verlengen. Een goede specialist zal er ook eerst mee willen rijden om het te kunnen beoordelen. Vraag ook eens het oordeel van mensen met een soortgelijke auto en transmissie. Op onderstaand forum is ook veel kennis en ervaring met Benzen te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er voldoende olie in de bak ? Misschien ten overvloeden, olie peilen van een automaat moet met een draaiende motor. Als er voldoende olie aanwezig is kan de oorzaak nog een verstopt filter of een vervuild labyrint zijn maar ook slijtage in rembanden. Diagnose moet dan gesteld worden door een specialist, bijvoorbeeld Autrans of ATS