Wat doet het rdw en de wegenbelasting met het kenteken van een voertuig waarvan de eigenaar overleden is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

wachten tot de belasting opgezegd word door de nabestaande? of helemaal niks omdat er een nabestaande nog met die bepaalde auto rond wil blijven rijden? maar dit is met de begrafenisondernemer af te spreken dat die dit soort dingen regelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kenteken word na melding over gezet op naam van de nabestaande en als die er niet is zal de auto worden uitgeschreven van de overleden persoon. een ander bedrijf knapt de auto op en verkoopt hem weer. de auto word niet gesloopt ofzo, tenzij die daar rijp voor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kleine aanvulling wat betreft de RDW:

Aansprakelijkheid na overlijden kentekenhouder

Bij overlijden van een kentekenhouder is de nieuwe eigenaar/houder van het voertuig verplicht binnen vijf weken het kentekenbewijs op zijn naam over te schrijven.

Dus ook als uw partner (kentekenhouder) is overleden en u behoudt het voertuig, dan moet u het kenteken op uw naam laten overschrijven. Dit kunt u op de gebruikelijke manier doen bij een groot postkantoor of de RDW-balie in Veendam.

Lees meer op onderstaande website.
(td)