bekleding renault laguna

Mijn elek.raam van mijn Renault laguna van 2004 wil niet meer open. Ik hoor het motortje wel, maar er gebeurt voor de rest niets. Hoe kan ik mijn bekleding zorgvuldig verwijderen, zodat ik het e.e.a. kan vervangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (1)

Hallo Wdjp1971,
Waarschijnlijk is de kabel van het ruitmechaniek kapot.

Om de deurbekleding te verwijderen ga je als volgt te werk:Achter het hendeltje om de deur te openen zit meestal een plastic dopje waarachter een schroef (Torx) zit.Ook de hendel waar je de deur mee dicht trekt heeft een afdekkapje waar 2 schroeven achter zitten.Haal ook het driehoekige afdekkapje van de buitenspiegel eraf om te kijken of er een schroef zit. Verder kunnen er nog schroeven in de zijkant/onderkant van het deurpaneel zitten,en achter het speakerrooster.
Dit zijn eigenlijk alle mogelijke opties waar het paneel geschroefd zit,verder zit hij met klemmetjes vast, en bij Renault met veel kit..
Als je alle schroeven verwijdert hebt,begin je onderaan het paneel (voorzichtig) te trekken en als hij bijna los is tot bovenaan een paar tikken naar boven geven

Succes ermee,
Leonard