Hoe kan je het best leren voor je theorie examen

Auto rijbewijs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

50 vragen beantwoorden en nakijken,als je er teveel fout hebt ga je dat deel in het theorueboek nogmaals lezen,dan diezelfde vragen nog een keer maken en dat zo herhalen tot je alle vragen hebt gehad.
Doorgaan tot je steeds minder fouten maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doorlezen en logisch nadenken zo heb ik het 2x in 1x gehaald :)de 2e keer omdat me theorie was verlopen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb drie jaar geleden bij de ANWB mijn examen gedaan. Daar kregen we met een klasje van 15 of zo een uur lang drill instructie over het theorie-examen. Die man vertelde ons precies wat voor soort vragen we konden verwachten, waar we op moesten letten en wat de instinkers waren. Dat werkte perfect! Er zakte maar 1 van onze 15 terwijl op die hele zaal de helft was gezakt. Misschien kun jij ook zoiets vinden? Het is die 40 (of zo) euro voor dat uurtje les dubbel en dwars waard; overdoen is veel duurder.

Waar je goed op moet letten bij je theorie-examen is: LUISTER DE VRAAG AF! Alsjeblieft! Maar denk wel tijdens de vraag al na wat het goede antwoord is.

Je kunt trouwens zo te zien hier proefexamens uit het verleden oefenen: http://www1.examencentrum.nl/theorie-examen/B/index.php

Er is een gratis proefexamen maar je kunt zo te zien ook voor €1,30 echte theorie-examens uit het verleden doen. Doe er een paar! Je betaalt je toch al blauw, dit kan er ook nog wel bij, echt dat is de beste oefening. Ik kreeg trouwens een oefen-cd mee van de ANWB, maar ik weet niet of jij daar ook zit natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben in 1978 begonnen met mijn rijles.
Mijn moeder zei altijd ,,ga naar theorie avonden om dat te leren.
Dat heb ik nooit gedaan.
Ik ben naar v&d gegaan ,,en heb daar het boekje gekocht met alle 700 theorievragen.
Gewoon stampwerk,en uit mijn kop geleerd.
Dat was mijn systeem.
Maar ik had mijn zinnen erop gezet ,,en haalde het met glans.
Er zijn genoeg proefexamens te vinden op internet.
En het is een kwestie van onthouden ,,opletten en interesse.
En als je het wilt dan haal je het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst goed de boek lezen dat is belangrijk en ik had bij mijn boek een cd met allemaal soorten vragen.
en anders heb je ook een site waar je proef examen kan maken.
Volgens mij kan je op de CBR kijken.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook een online cursus volgen, mijn zus en ik hebben samen deze gekocht (samen 1 cursus gekocht), allebei in 1 x geslaagd! www.theorieles3d.nl, zij hebben ook die online examens van 1,30 die je kan oefenen