Bestelbus aanpassen van dubbele naar enkele cabine

Is het mogelijk om in een bestelbus (VW-bus b.v.) de zitbank achter de voorstoelen (en ook het tussenschot) te verwijderen zodat je meer laadruimte hebt? Zo ja, heeft dat dan consequenties voor de voertuigregistratie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9.2K

Antwoorden (2)

Zeker consequenties. Met minder stoelen betaal je minder belasting. Staat de bus ook op een grijs kenteken? Dan heeft het zeker gevolgen. Ik zou je verzekeraar even bellen voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is heel goed en vrij makkelijk mogelijk.
Eigenlijk komt het hier op neer bank eruit tussenschot eruit
Een nieuw tussenschot plaatsen (vast gelast of verlijmd) achter de voorstoelen.
Voor het kenteken moet je even kijken of het aantal zitplaatsen vermeld is of als dat het geval is verandering aangeven bij het RDW dan krijg je een oproep om te laten herkeuren.
Staat het aantal zitplaatsen er niet op (ligt aan hoe oud het kenteken is) dan hoef je niet voor de keuring want je voldoet nog steeds ruim aan de eisen voor grijs kenteken.
Voor je verzekering hoef je alleen een wijziging door te geven van het aantal zitplaatsen (i.v.m. inzittende verzekering)

En oordopjes kopen want het geluid resoneert veel meer in een bus zonder bank achterin.