Wat geeft het minste krassen op de lak van een auto? wassen in de wasstraat of met de hand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7.5K

Het beste antwoord

In de wasstraat, omdat het wassen daar veel gelijkmatiger gebeurt, dan dat je dit met de hand kunt.
Zie ook de link in de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt een goed antwoord

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk wassen met de hand, tenzij je een schuursponsje gaat gebruiken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zelf doet dan heb je echt alles in de hand mits je het met de juiste spullen doet. Toch is een wasstraat niet slecht. Je hebt volledig automatische met borstels maar ook systemen met drukspuiten met zeep en water. Dat laatste vraagt ook om handwerk, zelf een emmertje meenemen en wat doekjes, een zeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt helemaal af van de conditie van de carwash borstels. Carwash Installaties gebruiken dikwijls nylon reinigingsborstels. Die zorgen voor uitstekende resultaten maar kunnen de laklaag van de auto’s beschadigen als er zandkorrels of andere onzuiverheden aan (blijven) vastkleven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste is om te wassen in een wasstraat waar speciale borstels gebruikt worden. Dat zijn een soort van zeemleren lapjes i.p.v. nylon borstels.
Het staat er ook altijd bij 'safe clean' of iets dergelijks.

Je kunt daarna sommige plekjes nog met de hand doen.
Tussen de dorpel en deurrandjes b.v.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Doetinchem;

Met de hand wassen is alleen beter als je het goed doet en véél water gebruikt. Eerst met de tuinslang goed afspoelen en dan vervolgens altijd werken met het twee-emmersysteem: één emmer sop en een emmer met gewoon water. Als je spons dan droog wordt eerst uitspoelen in het water en daarna pas weer in het sop dompelen. Dat voorkomt dat schurend vuil in je spons achterblijft en je sop blijft langer bruikbaar. En vooral niet zuinig zijn; emmers leeg, opnieuw vullen. Daarna weer met de tuinslang in de weer en vervolgens droogwrijven met microvezeldoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wasstraat geeft hoe dan ook krassen. Vroeg of laat ben je aan de beurt. Ik vind echter het gebruik van het emmertje met sop een enorm gedoe en bovendien slecht voor het milieu. Daarom gebruik ik al geruime tijd een product waar een vriend mij op wees. Je kunt er je auto mee wassen zonder water en het werkt fantastisch! Heel gemakkelijk in gebruik, milieuvriendelijk en uiteindelijk ben ik goedkoper uit dan de wasstraat. Mijn auto heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. En o ja...geen enkel krasje te zien. Kijk maar eens op de website die ik hier heb gegeven. Ik vind het een absolute aanrader!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel van 'met de hand' wassen is ook, dat je gelijk even een tijdje close bent met je auto. Je ziet potentiële roestplekjes, de staat van de banden, loszittende rubbertjes etc.

En als je er toch mee bezig bent, controleer dan gelijk ook even de olie en dat soort dingen.