Wat is een stationcar??

Auto's
Wat bedoelt men met een stationcar??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (6)

Stationwagen (ook wel stationcar, estate of combi) is de term die meestal wordt gebruikt om een automodel mee aan te duiden met meer ruimte dan het originele model, meestal door dat achterzijde van het voertuig verhoogd door te laten lopen tot de achterbumper
Bronnen:
fremar
13 jaar geleden
Een automobiel zonder kofferbak. Die ruimte vormt een geheel met de cabine....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wagon is de andere benaming. Zonder kont en afvallende daklijn dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stationwagen bedoeld men dat de auto geen kofferbak heeft, maar dat de daklijn doorloopt en dat er een verticale klep op zit zodat men makkelijker bij de laadruimte kan. Het woord stationwagen wordt ook meestal gebruikt zodat men weet dat men het over een personenauto met veel laadruimte heeft en niet over een veredelde bestelauto. Ook heeft een stationwagen gewone ruiten en een bestelauto heeft geblindeerde ruiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere woorden: een break, een stationwagon, een combi, een estate, een variant.

Verschilt van een berline (auto met aparte koffer) door een langer doorlopende daklijn en een verticale kofferklep. Zo onstaat meer laadruimte.

Foto 1: Berline
Foto 2: Stationwagon (Door Audi Variant genoemd)

Toegevoegd na 9 minuten:
Een foto zegt meer dan 1000 woorden. (in dit geval 2 foto's)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sedan of hatchback heeft een A stijl en een B stijl een station of sw heeft ook een C stijl hij is om het simpel te houden langer