Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met het rijbewijs C of C1 een caravan achter mijn auto hangen en besturen?

Ik heb de rijbewijzen C, C1 en B.

Ik zou graag willen weten of ik nu een caravan achter mijn auto mag hangen en besturen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Is al eens eerder gevraagd hier. Kijk hier maar es ...
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dit is voor het besturen van motorvoertuigen met een leeg gewicht plus laadvermogen boven de 3.500 kilo. Met rijbewijs C mag u tevens een aanhanger of oplegger trekken met een leeg gewicht plus laadvermogen van maximaal 750 kilo. Voor zwaardere aanhangers is daarnaast rijbewijs E nodig.
U heeft ook rijbewijs C nodig voor een kampeerauto of camper van meer dan 3.500 kilo (maximaal 9 personen inclusief bestuurder).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ligt dus aan het gewicht van uw caravan ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft altijd een rijbewijs B-E nodig als het max. gewicht van de caravan boven de 750 kg is, behalve als
1e-de aanhanger mag op papier, inclusief laadvermogen niet meer zijn de leeggewicht van de auto;
2e- de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.
Een rijbewijs C maakt in deze niets uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding