Ik heb een toyota rav4 en mijn voorveer is net geknapt is een replicaveer net zo goed?

Een garagehouder probeert mij een veel duurdere originele veer te verkopen, kost per stuk 100 euro meer. Ik kan een replica kopen voor 100 minder. Volgens hem kan het zijn dat het niet past etc. Ik denk dat hij gewoon geld aan mij wil verdienen. Wie heeft ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Indien de winstmarge op beide veren gelijk is gaat de garagehouder natuurlijk niet meer verdienen door een originele veer te plaatsen, het arbeidsloon blijft immers ook hetzelfde. Het zou dus goed kunnen dat hij precies weet waar hij het over heeft en een originele veer echt beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt zelfs 5 jaar garantie gegeven op replica veer, dus neem niet aan dat ze dat zomaar doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval zou ik gewoon voet bij stuk houden en er op staan dat deze replica gebruikt wordt, zelf laat ik mijn auto waar mogelijk ook met tweedehands of imitatieartikelen repareren en nog nooit geen probleem gehad :o)
Tegenwoordig doen imitatie onderdelen niet onder voor originele en vaak geven ze nog langer garantie.
De keus is aan jou alhoewel een merkgarage kan zeggen imitatie niet te monteren en er geen garantie op geven.
Even in de buurt kijken en wat prijzen vergelijken.
Natuurlijk probeert hij geld aan jou te verdienen dat zal iedere garage willen maar door de huidige concurrentie kun je daar aardig op bezuinigen ook op arbeidsloon.
Vraag wel altijd vooraf een prijsopgave ! bij welke garage je ook terecht komt.