waneer krijg ik mijn rijbewijs terug?

ze hadden 'm sinds april 2009 en daarna heb ik niks meer van ze vernomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Wie is "ze"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad dat vroeg ik mij dus ook al af..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kabouters?

Antwoorden (4)

Bellen je hoort zoizo iets te horen gewoon aan de bel trekken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij welke instantie moet ik aan winden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de jutten ik neem aan dat die hem hebben afgepakt! Moet je niet zijn weten hun het wel!!
Je weet toch wel voor hoelang je een ontzegging hebt gekregen?
Als die termijn voorbij is zul je hem vanzelf terugkrijgen. Anders idd even bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De politie heeft uw rijbewijs. Wat gebeurt er daarna?
Binnen 3 dagen nadat uw rijbewijs is ingenomen stuurt de politie het naar de officier van justitie. Binnen 10 dagen na de invordering moet de Officier van Justitie beslissen wat er met u rijbewijs gebeurt. Daarvan ontvangt u bericht. Hebt u na 10 dagen nog niets gehoord? Dan kunt u contact opnemen met het openbaar ministerie in het arrondissement waartoe de plaats behoort waar uw rijbewijs is ingenomen."
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/19803-rijbewijs-ingenomen-door-de-politie-en-dan.html

Let op:

Hoe lang kan ik mijn rijbewijs kwijt zijn?
Onderstaand treft u een overzicht aan van de maximale ontzegging van de rijbevoegdheid welke de rechter u kan opleggen. De tijd dat u uw rijbewijs kwijt was voor de rechtszitting wordt afgetrokken van de straf die u krijgt.

Soort overtreding 1e keer Meerdere malen

Snelheidsovertreding 2 jaar 4 jaar
Rijden met teveel alcohol 5 jaar 10 jaar
Rijden met drugs 5 jaar 10 jaar
Doorrijden na ongeval 5 jaar 10 jaar
(Dit moet via de rechter dus dan zou je een dagvaarding moeten hebben gehad.)

Kan ik mijn rijbewijs ook voor altijd kwijtraken?
Ja. Bij zeer grove overtredingen of recidive kan er een artikel 130-procedure tegen u gestart worden. U zult dan moeten worden onderzocht om na te gaan of u lichamelijk en/of geestelijk nog wel geschikt bent om een motorrijtuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst van dat onderzoek kan het CBR uw rijbewijs permanent ongeldig verklaren.

(Zelfde bron.)

Dus als je denkt dat je je rijbewijs al terug had moeten hebben, bel dan het OM in het betreffende arrondissement voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindelijk weer eens goede antwoorden met bronnen... Hallelujaaaaaaaaaaaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hier het goede antwoord niet bij zit eet ik m'n muis op!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet er uit als een poes, dus die muis eet je evengoed wel op denk ik :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betrapt SUSIE2004 ;p
De langste periode van rijontzegging in Nederland is 5 jaar voor de eerste keer. Dus als je niet weet hoelang je hem kwijt bent staat dit altijd in de akte van de rechtbank. Heb je deze niet meer dan kun je justitie bellen voor meer informatie.