Iemand heeft schade toegebracht aan mijn auto, moet ik het herstellen of kan ik het laten uitbetalen?

Zoals de vraag; iemand beschadigt mijn auto. Zijn verzekering betaald. Moet ik de schade laten repareren of kan ik het bedrag laten uit betalen ( is boven de 500 euro )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Je mag zelf kiezen. Geld laten uitbetalen en op de bank zetten is geen enkel probleem.

En dat is ook wel logisch. Je auto is door de schade minder waard geworden. Als je je auto inruilt, of verkoopt, krijg je er minder voor met schade, dan zonder schade.
Je hebt dus straks een financiele strop, en daarvoor word je nu alvast gecompenseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag je zelf bepalen. Als jij zegt ik neem het geld en ik ga het zelf laten reparen kan dat. Je kan ook zeggen ik breng de auto naar een garage en laat de verzekering alles regelen. Wat jij wil.