heeft het nut om schuin een drempel op te rijden?

Heel vaak zie ik mensen met de auto schuin een drempel oprijden. Wat is het nut hiervan??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha! Omdat ze niet in een eend rijden die met volle snelheid elke drempel aankan ;-)

Antwoorden (9)

Heeft alleen nut voor auto's met een lage spoiler, dan raken ze die niet kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het enige juiste antwoord :) daarom rij ik zelf ook schuin over de drempels, dan raakt mijn spoiler minder snel de grond +
Dan komen de wielen er één voor één overheen in plaats van met twee te tegelijk, waardoor de hobbel voor de inzittenden als minder storend wordt ervaren. Want dan kunnen de schokdempers hun werk beter doen.
Amadea
13 jaar geleden
Dan is de bumper te laag om er normaal overheen te gaan, door schuin over de drempel te gaan raak je de straat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is óf je spoiler te laag, óf je rijdt gewoonweg te hard. Vaak hebben mensen geen zin om af te remmen voor zo'n "dom heuveltje" in de weg (zien het nut er dus niet van in) en willen met iets meer snelheid de drempel pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet té hard, gewoon harder dan bedoelt is....met die drempels. Mensen die niet teveel willen afremmen, nemen de drempel ook vaak schuin of half. (zoals ik zelf ook doe) Hier in het dorp, hebben ze drempels midden op de weg, maar niet helemaal gespreid van de ene weghelft naar de andere, gewoon midden op de weg een bobbel. Je kunt hier tussendoor rijden, of schuin overheen, als je geen zin hebt om af te remmen. Je mag hier maar 30 maar de meeste scheuren met 50 over de drempels, maar dan wel half, schuin, of er tussendoor...zodat ze dus niet teveel af hoeven te remmen...
Schuin leg je een grotere afstand af tov recht. Aangezien de hoogte gelijk blijft heb je nu een kleinere hellingshoek waardoor je minder snel met je hoofd tegen het dak zult gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto die een lage bodemvrijheid heeft en schuin over een drempel rijdt heeft minder kans om de uitlaat of spoilers te beschadigen.
Het betreft inritten, woonerf op en afritten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft idd wel degelijk nut !
Ik rij zelf met een verlaagde auto en moet drempels schuin nemen anders schraapt mn uitlaat over de grond :-) leuk joh zo'n belly scraper xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met een wiel tegelijkertijd over een drempel gaat, kost dat op dat moment minder energie dan wanneer je met twee wielen tegelijk dezelfde drempel pakt. Het schuin erop rijden zorgt ook dat de helling geleidelijker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nut is dat je je fusee kogels ontzettend belast om niks als je gewoon rustig doet zodra je weet dat je auto laag is komt het goed schuin op een drempel of stoep rijden is geen optie als je van je auto houd