heeft het nut om schuin een drempel op te rijden?

Heel vaak zie ik mensen met de auto schuin een drempel oprijden. Wat is het nut hiervan??

Weet jij het antwoord?

/2500

Heeft alleen nut voor auto's met een lage spoiler, dan raken ze die niet kwijt.

Dan komen de wielen er één voor één overheen in plaats van met twee te tegelijk, waardoor de hobbel voor de inzittenden als minder storend wordt ervaren. Want dan kunnen de schokdempers hun werk beter doen.

Dan is de bumper te laag om er normaal overheen te gaan, door schuin over de drempel te gaan raak je de straat niet.

Dan is óf je spoiler te laag, óf je rijdt gewoonweg te hard. Vaak hebben mensen geen zin om af te remmen voor zo'n "dom heuveltje" in de weg (zien het nut er dus niet van in) en willen met iets meer snelheid de drempel pakken.

Schuin leg je een grotere afstand af tov recht. Aangezien de hoogte gelijk blijft heb je nu een kleinere hellingshoek waardoor je minder snel met je hoofd tegen het dak zult gaan.

Een auto die een lage bodemvrijheid heeft en schuin over een drempel rijdt heeft minder kans om de uitlaat of spoilers te beschadigen. Het betreft inritten, woonerf op en afritten.

Bronnen:
Ervaring.

Dat heeft idd wel degelijk nut ! Ik rij zelf met een verlaagde auto en moet drempels schuin nemen anders schraapt mn uitlaat over de grond :-) leuk joh zo'n belly scraper xD

Als je met een wiel tegelijkertijd over een drempel gaat, kost dat op dat moment minder energie dan wanneer je met twee wielen tegelijk dezelfde drempel pakt. Het schuin erop rijden zorgt ook dat de helling geleidelijker is.

Het nut is dat je je fusee kogels ontzettend belast om niks als je gewoon rustig doet zodra je weet dat je auto laag is komt het goed schuin op een drempel of stoep rijden is geen optie als je van je auto houd

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100