Als wegwerkers op een rotonde aan het werk zijn, moet je dan de aanwijzingen van deze mensen opvolgen ?

Stel zij willen dat je de rotonde links om moet nemen,
Opvolgen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig zijn het vaak niet de wegwerkers zelf die aanwijzingen geven, maar verkeersregelaars. Vaak zie je dan wel ergens hun busje staan. Ze hebben ook een speciaal hesje aan. Ik denk dat je wel verplicht bent hun aanwijzingen op te volgen.

Het beste antwoord

Goeie vraag. Dit komt heel veel voor. In theorie hoeft dat niet, want zo'n wegwerker is niet bevoegd om jou tot stoppen te dwingen, of je te dwingen anders te rijden, dan gebruikelijk.

Maar hier gelden gewoon de wetten van het gezonde verstand. Op een enkele uitzondering na, vindt iedereen het prima, dat zo'n wegwerker de boel even zó regelt, dat het verkeer niet in het honderd loopt. Het opvolgen van zijn aanwijzingen betekent alleen maar, dat jij (en andere weggebruikers) zo weinig mogelijk overlast, en vertraging ondervindt.

Er zal ook geen enkele wegwerker zijn, die zomaar wat in het wilde weg gaat staan regelen, dus iedereen ziet er de zin van in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kort en bondig: ja :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan spreek je over tijdelijke verkeersregels, dat zijn verkeersregels die bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden langs de weg staan, deze gaan boven andere verkeerstekens op de weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wegwerker is dan tijdelijk een verkeersregelaar.
Men hoeft dan niet voor elke verplaatsing van pionnen en hekken een politieagent in te schakelen.

Om veilig te kunnen werken plaatst men afzettingen evt
met verlichtingspunten ruim voor de plaats waar de werkzaamheden moeten beginnen of al begonnen zijn.

Negeren van die aanwijzingen brengt u en anderen in levensgevaar. U heeft het met uw theorie en praktijk aan de hand gehad met uw rij opleiding.

1 AANWIJZINGEN, 2 VERKEERSREGELS, 3 GEDRAGREGELS.

U dient de aanwijzingen dus op te volgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
VERKEERSREGELS=VERKEERSTEKENS.