Krijg je een brommercetificaat er nog bij als je je autorijbewijs haalt?

Mijn zusje heeft 2 jaar geleden bij haar autorijbewijs de brommercetificaat (AM stempel) erbij gekregen. Mijn vriendin wilt dit jaar haar autorijbewijs halen, krijgt ze dan ook nog een AM- stempel erbij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het is tegenwoordig geen brommercertificaat maar een brommer rijbewijs.

Maar ja: met rijbewijs B mag je op de brommer, dus het is de facto ook geldig als rijbewijs AM.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt

Andere antwoorden (2)

Nee, die stempel krijg je niet (meer?).
Zowel rijbewijs A als rijbewijs B is gewoon geldig op de brommer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het halen van je rijbewijs B krijg je de categorie AM "kado". Wil je alleen je categorie AM gaan halen dan moet je tegenwoordig apart examen afleggen. Antwoord op je vraag is dus ja.