Hoe zet je de klok op RDS modus in een Opel Corsa?

Bij de Opel Corsa zit in het scherm van je autoradio een klokje. Op dit moment loopt de klok op een handmatig ingestelde tijd. Na verloop van tijd gaat deze klok achterlopen. Ik wil deze automatisch bij laten werken door middel via RDS. Dit moet mogelijk zijn, omdat de vorige Corsa die ik had dat ook kon. Het radiosysteem is de CD30 MP3.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
8.1K

Antwoorden (1)

Hoe je dat moet doen is vermeld in de gebruikershandleiding van je Corsa, dus niet in de handleiding van je radio.
In het menu ''Instellingen'' op het scherm in je auto kun je
naar Tijd,Datum. Op het scherm van Tijd, Datum kun je
de tekst "Autom. tijdsynchronisatie" aankruisen.
Op dat moment zou de RDS de functie automatisch moeten oppakken.
Zie afbeelding voor de pagina van de handleiding.

Ik heb zelf geen Corsa, de info die ik doorgeef heb ik opgezocht via internet.