Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geldt hier nog steeds een max snelheid?

Als er een bord staat met 50 en een bord wegwerkzaamheden en je weet dat er op dat moment niet aan de weg gewerkt word. Bijv snachts.

En zouden ze dan flitsen? Het is dan toch te verklaren dat er daar op dat moment niet aan de weg word gewerkt. Op het moment dat je bekeurd zou worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
744

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De snelheid die op de borden aangegeven staat is de max. snelheid. Dus als je geflitst wordt heb je helaas pech. De overheid verklaart dit door te zeggen dat er doordat er borden (en eventueel andere maatregelen) langs de weg staan een mider veilige situatie is. Vandaar dat je je aan de opgegeven snelheid moet houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
mider = minder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet je gewoon aan de aangegeven snelheid houden. Het eind is zoek als automobilisten zelf gaan bepalen of die maximum snelheid wel nodig is op dat moment. Soms is dat zuur inderdaad, als de weg lees is of er is geen wegwerker te zien, maar het is niet anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als er een bord max 50 staat mag je daar nooit harder ook niet als er niet gewerkt wordt, flitsen doen ze ook altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, bijvoorbeeld 's nachts zeg je?
wist je dat 's nachts juist heel veel wegwerkzaamheden gedaan worden, omdat automobilisten er minder last van hebben?

maargoed, als er zo'n bord staat dan geldt die snelheid ook, zelfs als 'er niet gewerkt wordt'. want misschien zijn ze wel niet aan het werk, maar ligt de weg half open en is het niet verantwoord om sneller te rijden.

of, hoe weet je zo zeker dat ze niet aan het werk zijn? dat weet je alleen als je er net 2 minuten geleden langs bent gereden.. en dan nog, kunnen ze net teruggekomen zijn van een pauze en zijn ze weer bezig, dus jij kunt nooit 100% zeker zijn dat ze niet bezig zijn op het moment dat jij daar langs rijdt.

anyway, de wegbeheerder stelt de maximumsnelheid in en daar dien je je dus altijd aan te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval weet ik het wel zeker, het is vlak bij mijn huis en ik kom er elke dag langs. Het is een lang en recht stuk.
Maar ik snap dat er de regels zijn, maar vroeg me af of ze je er echt voor zullen bekeuren.
helaas. Wij zijn als weggebruiker niet diegene die beoordelen of een situatie veilig is of niet. Dus hebben we ons te houden aan de opgelegde snelheid OOK als er niets aan de hand blijkt te zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding