mijn rover zn motor wordt niet warm, terwijl de verwarming het wel doet. thermostaat is al vervangen. waar kan dit aan liggen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt de motor zelf niet warm of volgens het metertje in je dashboard niet?

Antwoorden (2)

Als de kachel wel warm wordt en je thermostaat vervangen is kan het zijn dat je temperatuur sensor stuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook thermostaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koelvloeistof is dus al vervangen! en er zit een nieuwe thermostaat in, zou kunnen dat de sensor stuk is ga ik ff checken. maar het vreemde is als je boven de 120 rijd zakt de temperatuur meter terug naar 0. waar zit deze temperatuurmeter sensor dan??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij zakt bij het rijden is een typisch fenomeen dat je krijgt als je thermostaat open blijft staan/hangen maar aangezien die vervangen is lijkt dat niet logisch maar hij kan beschadigd zijn bij monteren of niet goed gemonteerd zijn temperatuur sensor zit meestal in de buurt van je thermostaat in de meeste gevallen maar gezien je reactie zou ik het nu niet zoeken in de hoek van je sensor.
De koelvloeistof zou op kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt je motor juist wel warm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedemorgen, Als je kachel het doet, word je motor per definitie warm! Anders is er geen warmte! Je temperatuurmeter geeft de temperatuur weer van je koelvloeistof en het kan dus dat deze op is en dus niets kan aangeven! In dat geval kookt je motor dus weldra over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de reactie. het koelvloeistof pijl is constant dus lekt niet. ik heb dit al een paar dagen in de gaten gehouden. alleen bij hoge snelheid (harder als 110) zakt de meter op het dashboard. dus ik heb geen last van een kokende motor.