Ik heb een auto op mijn naam staan ik sta al 6 maanden nergens ingeschreven hoe zit dat nou met mijn motorrijtuigenbelasting loopt ie gewoon door?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
7 jaar geleden
Kun je toch op je bank zien. Je moet je ook inschrijven bij een gemeente dat is verplicht.
Erna55
7 jaar geleden
Hoe komt het dat je nergens ingeschreven staat ?
Bij vertrek vanuit een gemeente zul je je elders moeten inschrijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna55. Dat hoeft niet per se. Sommige mensen zeggen dat ze weggaan en dan worden ze als VOW (vertrokken onbekend waarheen) genoteerd, Dus dan weet je niet waar ze zijn.

Antwoorden (1)

Zolang een kenteken op jouw naam geregistreerd staat, blijft de verplichting bestaan om motorrijtuigenbelasting te betalen voor deze auto.
Om van deze verplichting af te komen moet het kenteken overgeschreven worden op naam van een ander persoon. Hierbij krijg je een vrijwaringsbewijs, wat je goed bewaart, aangezien dat het bewijs is dat je niet meer belastingplichtig en wettelijk aansprakelijk bent voor schade veroorzaakt door de auto met dit kenteken.