Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een auto op mijn naam staan ik sta al 6 maanden nergens ingeschreven hoe zit dat nou met mijn motorrijtuigenbelasting loopt ie gewoon door?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
795
ronron1212
7 jaar geleden
Kun je toch op je bank zien. Je moet je ook inschrijven bij een gemeente dat is verplicht.
Erna55
7 jaar geleden
Hoe komt het dat je nergens ingeschreven staat ?
Bij vertrek vanuit een gemeente zul je je elders moeten inschrijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna55. Dat hoeft niet per se. Sommige mensen zeggen dat ze weggaan en dan worden ze als VOW (vertrokken onbekend waarheen) genoteerd, Dus dan weet je niet waar ze zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zolang een kenteken op jouw naam geregistreerd staat, blijft de verplichting bestaan om motorrijtuigenbelasting te betalen voor deze auto.
Om van deze verplichting af te komen moet het kenteken overgeschreven worden op naam van een ander persoon. Hierbij krijg je een vrijwaringsbewijs, wat je goed bewaart, aangezien dat het bewijs is dat je niet meer belastingplichtig en wettelijk aansprakelijk bent voor schade veroorzaakt door de auto met dit kenteken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding