Als op elke hoek van een kruispunt een auto staat, welke auto heeft dan voorrang wanneer de standaard voorrangsregels gelden?

Toegevoegd na 9 minuten:
elke auto moet naar links, en er zijn geen haaien-tanden :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Antwoorden (6)

Da's een klassiek voorbeeld van iets dat in vaktermen een 'deadlock' wordt genoemd: iedereen moet wachten tot degene die (voor hem) van rechts komt, weg is. Gevolg: niemand mag verder rijden, de kruising zit "op slot".

In dergelijke situaties wordt van de verkeersdeelnemers voldoende volwassenheid verwacht om er samen uit te komen.

In de praktijk werkt dat het beste als iemand langzaam naar voren rijdt, kijkt of de anderen het goedvinden dat hij als eerste gaat, en op die manier de deadlock be-eindigt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt. het kómt wel eens voor.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zit zelfs vrij regelmatig in die situatie - zie mijn reactie onder het antwoord van jassper70cc voor een beschrijving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus dus !
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zie dat jassper70cc zijn antwoord heeft verwijderd, en daarmee mijn reactie. De situatie waar ik het over had, is hier te zien:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Bussum,+Nederland&aq=0&sll=37.0625,-95.677068&sspn=93.399752,58.623047&ie=UTF8&hq=&hnear=Bussum,+Noord-Holland,+Nederland&ll=52.27228,5.172629&spn=0,0.044889&z=15&layer=c&cbll=52.272326,5.17279&panoid=Om3TH_gFDjy37ldiSP3dYA&cbp=12,236.85,,0,3.62 Ik kom vanaf de kant van de fotograaf, en wil naar links. Vanuit de rechtdoorgaande richting komt iemand (we noemen hem A) mij tegemoet; A wil rechtdoor rijden. Omdat A rechtdoor gaat en ik wil afbuigen, moet ik A voorrang geven. Uit de zijstraat komt echter ook iemand (B). B wil, vanuit hem gezien, naar links, en dus in de richting waarin de foto is genomen. Nu moet ik wachten op A, omdat A rechtdoor wil en ik wil afbuigen. A moet wachten op B, omdat B voor A van rechts komt. B moet wachten op mij, omdat ik voor B van rechts kom. Ziedaar een prachtige deadlock.
Als er geen haaientanden staan degene van rechts. Anders die met de kleinste bocht ( indien die links of rechtsaf moet).
Rechtdoor op voorrangsweg hebben altijd voorrang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie het eerst beweegt heeft voorrang, want wie stil staat geeft voorrang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier geld meestal het recht van de sterkste, oftewel de gene die het brutaalst is neemt voorrang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw aso-oplossing maak ik graag een keer mee in de praktijk (alleen rij ik met een vrachtauto, dus je bent gewaarschuwd!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bai de wee: die min heb je niet van mij, dat vind ik te goedkoop: wel minnen maar anoniem blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij zelf een betere oplossing?
Je kunt wel overal commentaar opgeven maar je bied zelf ook geen oplossing. Dus mijn vraag aan jouw is wie heeft er dan wel voorrang?
De vrachtwagen?????
Zulk soort kruispunten bestaan niet. Is er geen sprake van rechtdoor op dezelfde weg gaat voor, of rechts krijg voorrang dan zal er altijd een voorrangsbord geplaatst zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dit zijn sterker nog de meest voorkomende gelijkwaardige kruispunten. Let maar is goed op, vooral in woonwijken
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik hoop dat deze antwoordgever zich voorlopig alleen als voetganger in het verkeer begeeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey 'Dude'.. je kan een gelijkwaardige kruising niet ontkennen..
De meest zelfverzekerde chauffeur neemt meestal het initiatief.