advies gevraagd voor een camper

ik kan een camper kopen en twijfel nu, er zit geen stuurbekrachtiging op en het is een 2.5 zonder turbo.
(leuke camper fiat ducato bj 1987 apk sept 2011 distributieriem vervangen bij km 173123 nieuwe accu uitlaat waterpomp trekhaak skibox tent zomer plus wc, plus wastafel en winterbanden kacringverwarming radio cd speler) dit is de advertentie. wie kan mij adviseren???

Toegevoegd na 2 dagen:
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie advies en goede raad.
Wij hebben besloten de camper die we eerst op het oog hadden niet te kopen.
We gaan nog rustig ff verder zoeken, en misschien vraag ik jullie dan weer om raad.
Vriendelijke Groeten, en tot de volgende keer

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe minder er op zit hoe minder er stuk kan gaan. De keus of je een auto zonder stuurbekrachtiging wil kan je alleen zelf maken. De distributieriem vervangen bij 173123 maar hoeveel km staat er nu op ? Verders moet je bij een camper ook naar de opbouw kijken en dan is erg van belang wat voor type camper het is alkoof,integraal of half integraal. Let vooral op vochtlekkage een camper (of caravan) kan daar op total loss gaan. Daarnaast is de koelkast ook en aparaat wat duur kan zijn als de aggregaat stuk is. Er staan duizenden campers te koop dus je kan eigenlijk gewoon eerst kijken wat je wilt en er dan een uitzoeken.

Persoonlijk liever met stuurbekrachtiging. Het is anders toch zwaar sturen

En wat is de huidige km stand? Waar je bij Ducato's op moet letten is roest. Vaak rond de plek waar de ruitenwissers vast zitten en de scharnieren bij de achterdeur.

Het grootste forum waar je terecht kan met al je campervragen, adviezen over koop, inbouw, reizen met de camper etc. http://www.camperforum.nl/

Denk eens na. 35 graden in Zuid Frankrijk Geen airco..... Berg op berg af Geen turbo 200 bochten..... Geen stuurbekrachtiging Roest bijwerken? Was het geen auto voor de vrije tijd..... . Nou, je zweet je al te pletter voordat je 2 meter gereden hebt!! ZOEK VERDER!

Dat ligt eraan wat ie moet gaan kosten. Geen stuurbekrachtiging is niet zo erg, zonder turbo is ook nog wel te doen. De Ducato's van toen zijn erg sterk, is gebleken, dus daar koop je weinig mis aan. Luister goed naar de versnellingsbak (gieren of moeilijk schakelen is niet goed). Wat ook erg belangrijk is, is dat de camper zelf (het 'huisje' zeg maar) waterdicht is, en is geweest al die jaren. Ruikt de camper niet muf en zijn alle naden netjes van binnen (geen schimmelvlekken) dan is het een goede kans voor je.. Veel succes en alvast veel plezier!

Ik heb zelf ook een fiat ducato maar een 3 liter met turbo en dan nog heeft hij last om zomige steile wegen in het buiteland omhoog te komen mijn tip is om toiezo een turbo erop te nemen

Ik heb zelf dit model gehad vroeger en was er best tevreden over. Natuurlijk is servostuur veel leuker maar geen turbo dat zou ik niet meer willen. Zeker niet als je veel de bergen ingaat. Wanneer je achter een trage voorligger hangt blijf je best gewoon volgen en als je dat geduld kan opbrengen dan is er geen probleem. De 2500 motor is zeer sterk maar eigenlijk iets te licht voor een camper. Maar dat hangt veel af van het laadgewicht. Wanneer je ook nog kinderen hebt en er langere tijd op uit trekt, dat scheelt dan veel in gewicht en oppassen dat je deze niet overlaad want dat kan vervelende gevolgen hebben.Ik heb vele jaren met de camper rondgetoerd maar de laatste jaren vond ik het wat te druk geworden en wild slapen mag hoe langer hoe minder. En om op een camping te staan, dan kan je beter iets huren of een caravan kopen.Maar ja , das nu eenmaal niet voor iedereen zo. groetjes nog en veel plezier met je camper()

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100