Kun je met M & S banden ook gewoon in de zomer rijden of heeft dat een enorm effect op slijtage en brandstof verbruik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Antwoorden (3)

Je kunt er mee rijden maar aangezien het rubber zachter van structuur is dan een zomer band zal de m&s band dus sneller slijten gelet op het grotere bandoppervlakte t.g.v. de zachte structuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve een grotere bandenslijtage zal boven de 15 graden ook de remweg op droog wegdek toenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met M&S banden kun je in de zomer rijden. Je moet alleen zelf de voordelen tegen de nadelen afwegen. Op benzinegebruik zal het weinig invloed hebben. maar bij hogere temperaturen is de remweg iets langer. In onderstaande link zie je de voor- en nadelen benoemd.
Ook de slijtagekosten kun je tegen de baten afwegen, omdat je geen aparte set zomerbanden hoeft aan te schaffen. En van het wisselen van de wielen ben je verlost.