Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Additieven voor motor – brandstofsysteemreiniging? Help dit? Of is dit oplichterij?

De motor van mijn diesel loopt wat onrustig. Ik verwacht dat de vernevelaars wat viezig zijn.
Krijg ik die schoon met een brandstoftoevoeging? Dus niet de speciale brandstof aan de pomp.
Iemand ervaringen hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
694

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ook een probleem is dat de diesel steeds schraler wordt onder druk van de milieu eisen. Zwavel is een belangrijk bestanddeel van diesel en smeert de brandstofpomp. Overal heb je zwavelarme diesel en kunnen sommige brandstofsystemen in de gevarenzone komen. Bosch heeft opvoerpomp in de tank zitten en er zijn veel mensen die 2 takt olie bijvullen bij de diesel om de pomp te sparen. 250 ml op 60 liter diesel is al voldoende en beschermt je brandstofpomp.

Dieselreinigers zijn gebaseerd op kerosine en zijn agressiever en kunnen gebruikt worden als er ernstige vervuiling op is getreden.
Preventief onderhoud,dus om de 60K een nieuw brandstoffilter plaatsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dit help zeker wel. :)
ik had het dan wel met een benzine injectie systeem maar ook van mensen die diesel rijden zijn er positief over.

het probleem wat dit vervuilen veroorzaakt zijn de kleurstoffen die aan brandstof worden toegevoegt.
( ik heb het niet over rooie diesel ) om eventueel de fabricant te achterhalen. dit spul is troep en slaat neer op je verstuivers, en krijg je er ook niet zomaar af.
en ja verstuiver rijniger krijgt dit wel los. zeker een x probeeren. ( brandstof filter een keer vernieuwen kan ook geen kwaad:))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding