Worden de kilometerstanden van alle auto's inzichtelijk voor iedereen?

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/algemeen/eurlings_pakt_kilometertellerfraude_aan.htm

De NAP-gegeven zullen naar de RDW gaan. Geldt dat ook voor de gegevens tot nu toe, worden die openbaar voor iedereen zonder te hoeven betalen (zoals nu bij 't NAP wel nodig is), en per wanneer dan ongeveer?

De antwoorden op die vragen zijn mij nog niet duidelijk na 't lezen van dat artikel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Wanneer je naar een dealer gaat dan kunnen ze je zo een uitdraai van de NAP geven voor het betreffende kenteken. Wanneer je het zelf bij het NAP aanvraagt duurt het maximaal 21 dagen en kost het een paar euro...

Ik verwacht dat de gegevens van de RDW gewoon gratis toegankelijk blijven, zoals nu het geval is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat eerste klopt niet helemaal. Ook een dealer moet betalen voor die NAP-gegevens, momenteel. Of vergis ik mij sterk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat een dealer hiervoor moet betalen klopt. Het abonnement is 48 euro per maand en dan maakt het niets uit of dat de dealer 1 of 10.000 kentekens per maand op vraagt... De dealer is namelijk ook verplicht om bij iedere reparatie, of APK-keuring een melding van de km-stand maken... Ik probeer alleen maar aan te geven dat er gemakkelijkere manieren zijn op de km-stand via het NAP te checken. En niet iedere dealer is hier even blij mee als je hiervoor langs komt...

Andere antwoorden (1)

Kilometerstanden blijven onbetrouwbaar want als bijvoorbeeld een auto uit Duitsland wordt geimporteerd wie houd je dan tegen om nog voor de import even de kilometerstand flink terug te draaien. Dus ja inzichtelijk voor iedereen maar betrouwbaar blijft nog steeds een vraagteken.