Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe pak je je angst voor je auto examen aan?

Ik rij al 2 jaar met een voorlopig rijbewijs,gewoon omdat ik teveelschrik heb om mijn rij examen af te leggen (ik rij goed volgens anderen,maar op het moment dat ik mijzelf moet bewijzen ga ik juist fouten maken..)
Wie heeft er een goed advies/tip om mij over de streep te trekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Aangezien je een voorlopig rijbewijs hebt ga ik er vanuit dat je in België woont. In Nederland zijn er speciale examens voor mensen die anders te bang zijn. Je hebt dan langer de tijd en ze stellen je op je gemak. Wellicht dat dit in België ook bestaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan kalmeringspillen. Een vriend van mij heeft deze gebruikt, nadat hij de eerste keer was gezakt door de zenuwen. Hij slaagde mede dankzij deze pillen. Een banaab eten voordat je rijdt schijnt ook te helpen. Daarnaast natuurlijk veel oefenen. Zelf was ik ook niet de meest 'stoere' bestuurder en ik heb een jaar gedaan voordat ik mocht af rijden. Maar tegen die tijd was ik zo vertrouwt met de auto dat het voor mij appeltje eitje was. In eerste instantie dacht ik dat ik gezakt was, maar
nadat de examinator herhaalt had dat ik was geslaagd viel er een last van me af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, klinkt bekend.
Het beste is om je te concentreren op iets anders, zodat je op de (inmiddels ontwikkelde) automatische piloot gewoon goed rijdt.
Denk aan iets waar je naar uitkijkt, of aan iets leuks wat je aan het plannen bent, een vakantie of zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van de huisarts pilletjes gehad voor tijdens mn rijexamen (propanolol), dat werkt echt heel goed tegen zenuwen.