Wat doet 'sierbestickering' met de waarde van een auto?

Als ik een relatief nieuwe auto koop en deze van de massa wil onderscheiden met een leuke streep over de zijkant, wat doet dit dan met de waarde? Daalt dat erg snel? En wat zijn er nog meer voor opties om hem iets minder algemeen te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat waarschijnlijk een Peugeot 206 worden maar de nieuwere modellen zijn alleen nog maar in de 'saaie' kleuren als grijs, blauw en zwart verkrijgbaar. (oh ja en rood maar ik houd niet van rode auto's) Ik heb altijd in lekker opvallende kleuren gereden, is ook vooral zo lekker makkelijk op parkeerplaatsen enzo. ;-)

Het beste antwoord

Denk niet dat het waarde stijgend is, en de dalende waarde hangt af van je plakkunsten en wat/waar je plakt.

Als je er echt heel wat moois van maakt is het misschien mogelijk om het waardestijgend te maken.

Er zijn tal van opties om hem minder algemeen te maken:

* lichten
* kleur
* velgen
* etc.

houd er met de waarde rekening mee dat het weer terug te draaien is. dus ga niet overal lopen te boren.

Nadeel van stickers is namelijk dat het niet mee verkleurd zoals de rest, daardoor zie het goed als de sticker er weer af gaat.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Afh. van het type / model / merk auto.
Maar over het algemeen is een striping persoonlijke smaak dus waarde verminderend.
Kies dus iets van folie die je eenvoudig kunt verwijderen als je wat wilt plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto is heel erg persoonlijk, wat jij mooi vindt kunnen anderen oerlelijk vinden. Zorg dat je goede kwaliteit striping koopt die je ook naar een paar jaar simpel kan verwijderen. Vaak zie je dan na een lichte polijstbeurt niets meer van de door jou aangebrachte striping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt af van het soort dame maar vooral van de hoeveelheid kleding die ze nog aan heeft op de sticker....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite kan het zijn dat je auto er meer waard van wordt.
Het is erg afhankelijk van de persoonlijke smaak van diegene waar jij de auto later aan wilt verkopen (maar dat kan je nu niet weten). Maar een sierbestickering heb je ook zo weer verwijderd.
Ik heb mijn auto van top tot teen opgeschilderd omdat ik zeker weet dat ik deze toch nooit wil verkopen.
Je kan maar beter je auto zo mooi maken zoals jij dat wilt, dan is het pas echt je eigen ding. Om het weer in originele staat te krijgen voor een verkoop hoeft er vaak niet al te veel te gebeuren als je enkel wat stickers plakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je striping beter niet kan doen, is nu wel duidelijk.
Wat ik zou doen is de wagen verlagen en een grote inch velgen onder doen.
Misschien een andere kap voor de achterlichten en de embleempjes weg (laten) polijsten.
Ik rijd al jaren met een Suzuki Baleno Station wagen waar ik oa het bovenstaande heb gedaan en 9 van de 10 weet niemand wat voor wagen ik rij ;)
Mijn partner rijd in een Mitsubishi Galant ('97) die ook verlaagd is + een grote inch velgen eronder EN waar ook de emblemen er vanaf zijn gepolijst en veel mensen kijken zo van.... ????....

Succes