welke diploma moet je hebben om eigen bedrijf van nieuwe autos te make of in die auto fabriek werken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu even opnieuw vragen, maar dan duidelijk omschreven. Wil je nu een nieuw automerk beginnen of in een fabriek werken.

Antwoorden (1)

Iedereen kan een eigen bedrijf beginnen, alleen is het wel zo handig dat je weet hoe je een administratie opzet en hierin deskundig bent.

Voor de autobranche is het handig deze opleiding te hebben: Met de opleiding Commercieel/Technisch Management voor de autobranche kun je verschillende functies in verschillende takken van de autobranche vervullen. Afhankelijk van de vooropleiding wordt de opleiding op mbo-, verzwaard mbo-, kort-hbo - of hbo-niveau gegeven. De mbo en de kort-hbo-opleidingen duren twee jaar en de Hogeschool-IVA biedt een driejarige dagopleiding die afsluit net een rijkserkend getuigschrift (240 studiepunten) Taken: Interesse in de autobranche, de wens een commerciële functie te vervullen of de keuze voor een eigen onderneming zijn motieven om deze opleiding te volgen.

Als je gewoon in een auto fabriek wilt werken kun je denken aan een diploma Autotechniek. Zie hier: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/engineering/autotechniek

Hierbij wil ik ook zeggen dat als jij een eigen bedrijf wilt beginnen, wel een bepaald niveau van Nederlands moet kunnen, want als ik je vraag lees zie ik nogal veel dingen die gecorrigeerd kunnen worden. :)