Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn auto vertoont hier en daar roestplekken. Is het een idee om die roestplekken nu met Owatrol aan te tippen, om de roestvorming even tegen te gaan.

Ik heb geen garage, maar zie de roestplekjes en -plekken als de mazelen op mijn wagen verschijnen..... Is het nu een idee om die plekken met Owatrol te behandelen en later, bijvoorbeeld in de zomer, die roestplekken alsnog weg schuren en netjes, o.a. met kleurlak af te werken? Of heeft dat geen zin?

En is Owatrol trouwens hetzelfde als een roestomvormer? Of is dat weer iets anders?

Graag jullie ervaringen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik heb geen ervaring met owatrol, maar misschien kan je iets met oxaalzuur/cola/fosforzuur doen. en dan netjes oververven idd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. Maar het gaat er mij om, om NU actie te ondernemen. Dat oververven kan dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik in dit geval iets met zuur doen om een groot deel van t roest te verwijderen. Kzou t wel voor de zekerheid ff testen.
Owatrol lost je probleem niet op maar vertraagt het roest proces heel erg.
Het middel is sterk penetrant en werkt (naar mijn menig) goed bij puntlassen en plekken waar meerdere lagen plaatwerk bijelkaar komen.
Owatrol is geen roestomvormer zoals bijv. Fertan. Ook heeft het wat nadelen waar je rekening mee moet houden: Je kan het niet overspuiten met een 2K lak. En als er echt dikke korsten roest aanwezig zijn dan willen deze wel eens loslaten waarna het roesten vervolgens gewoon verder gaat.
Het is een tijdelijke oplossing,dus voor jou goed te gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden