ik wil links afslaan ,maar er staat alleen voor rechtdoor een stoplicht , moet ik wachten met links afslaan tot het stoplicht van rechtdoor op groen s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (3)

Je moet altijd wachten tot het licht op groen staat!
13 jaar geleden
Indien er 1 verkeerslicht staat met ronde lenzen,
(dus geen pijlen) dient u te wachten totdat het licht op groen staat. Het is gebruikelijk dat als er verkeerslichten met richtingaanduiding geplaatst zijn, er ook voorsorteervakken in het wegdek zijn aangegeven.
(uitzonderingen daargelaten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik het begrijp staat er 1 algemeen licht op de kruising/splitsing. Als er geen bord staat waarop wordt aangegeven dat je bij het afslaan naar een bepaalde richting mag doorgaan bij rood licht dien je te stoppen tot het licht op groen staat.