Wie of wat is de doelgroep van Mercedes-Benz? Of waar kan ik dit vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Antwoorden (4)

Mensen die auto rijden zijn de doelgroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Je vergeet de mensen die auto's verzamelen. De MB Gullwing is een populair verzamelaarsobject. Aan dit antwoord heeft des natuurlijk niet zo veel hè.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kort door de bocht antwoord klopt, maar het is wel waar.
Particulieren en bedrijven.

Denk aan personenauto`s en bestelbussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mercedes Benz richt zicht op de bovenmodaal verdienende 40er of ouder, die het belangrijk vinden dat een auto comfortabel en excellent afgewerkt is. Ook loopt MB voorop met nieuwe technieken. Ze waren de eerste met een airbag en ook in de nieuwste S modellen zit techniek die in geen enkele andere auto te koop is. Ook doen ze mee in het topsegment met het merk Maybach, te koop vanaf een half miljoen.

Sinds enkele jaren proberen ze ook jonger publiek aan te spreken met de A en B klasse, helemaal succesvol is dat niet. Ook samenwerking met Smart heeft niet het succes gebracht waarop MB hoopte.

Ook zoekt MB zogenaamde 'niche' markten op, doelgroepen waarvoor nog geen bestaand model is. De CLS bijvoorbeeld is de eerste 4 deurs in coupevorm.

Ook is MB sterk in goederenvervoer. Voor groot en klein goederenvervoer zijn resp de Actros en Vito zeer populair. De Vito is zo goed afgewerkt dat het eigenlijk geen 'bestelbusje' mag heten.
paulus811
13 jaar geleden
Concreet; ouwe lullos, kopers zijn gemiddeld dik boven de 50.

http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%29/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/32/0815_1640_Jaguar-en-Mercedes-hebben-oudste-kopers.xml

Maar ze willen graag een jong publiek aantrekken, vanaf 30 vandaar dat ze hun modellen wat meer schwung hebben gegeven + er zijn snelle en supersnelle versie van bijna alle types af-fabriek in de markt geplaatst.

Mercedes heeft een ontzettend breed aanbod. Over de kleine modellen kun je twisten, de A en B zijn dames autootjes, maar nooit zo bedoeld door Mercedes.

2e hands zijn Mercedessen naar gelang leeftijd populair bij een breed publiek; Kampsjaak, Turkenbak zijn woorden die men associeert met de oudere auto's van Mercedes.