Waarom zitten er bochten in de A6 door Flevoland?

Die polder is toch planmatig aangelegd?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als er enkel rechte wegen zijn, dan letten bestuurders steeds minder op. Juist door bochten toe te voegen blijft men alert. Dit als doel het aantal ongevallen te verminderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Op een rechte weg, onstaat een soort blindheid onder het rijden, hierdoor ga je vooruit staren en let je niet meer op het verkeer naast je.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er nog asfalt over was
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OM bestuurders op de A6 het idee te geven dat ze autorijden. Als ze een rechte weg zouden maken werd veronderstelt dat dat de risico's van het in slaap vallen achter het stuur zou vergroten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder bochten is het statistisch aangetoond dat de bestuurder sneller de aandacht verliest. Ook is het snelheids verhogend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat je meer benzine gebruikt en dus meer geld uitgeeft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat het leuker word voor motorrijders, lekker bochtjes pakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het grappige is dat het effect wat optreed bij lange rechte wegen in de vorige eeuw Polderblindheid werd genoemd.