Passen de winterbanden 165/70 R14 onder de auto nissan micra 1995 benzine?

Er zitten nu zomerbanden in de maat 155/80 R13 79T onder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (2)

Nee, dat gaat niet passen.

Het getal achter de R staat voor de diameter van de velg in inches. Een band met een diameter van 14 inch ( R14) past niet om een velg met diameter 13 (R13).

Toegevoegd na 1 minuut:
Extra toevoegingen:

* R geeft de bandenopbouw aan. (R = radiaalband, B = gordelband, - = diagonaalband)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
13" banden kun je niet vervangen door 14" banden. Deze maat geeft namelijk de diameter van de velg aan.
Voor verdere uitleg over wat er allemaal op een autoband staat, zie onderstaande link.
jc54