Word er meer schade gereden door mensen met of zonder winterbanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

volgens de statistieken zijn auto's met zomerbanden vaker betrokken bij ongelukken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel discussie in de media momenteel over dit onderwerp.
Steeds meer mensen gaan over tot aanschaf van winterbanden. Kost al gauw zo'n 550 voor een set van 4 van een kleinere auto. Hoe groter de auto(banden) hoe duurder. Maar dat is alleen over de prijs.

In Duitsland bijvoorbeeld zijn winterbanden verlicht. Die maatregel lijkt me niet zomaar genomen.

Feit is dat de remweg bij gladheid met winterbanden bewezen korter is dan met zomerbanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerlijk gezegd heb ik nog nooit een mens met winterbanden gezien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet een combinatie. Met winterbanden heb je meer grip en kan je dus als normaler sturen en optrekken/remmen.
Zonder winterbanden moet je voorzichtiger rijden en dus al eerder afremmen.

Denken de rijders met winterbanden niet dat de ander ook winterbanden hebben en dus net zo flexibel zijn als zijzelf? En dat er dan meer inschattingsfouten worden gemaakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder schade volgens onderzoek.
Maar het gevaar zit hem er in dat mensen met winterbanden wel eerder geneigd kunnen zijn een hoger risico te nemen tijdens slechter weer omdat je zou kunnen denken dat de banden je wel gaan redden.