Iemand enig idee hoe lang je wettelijk gezien recht hebt op garantie bij een auto reparatie?

5000 km geleden in bij de dealer de aandrijfas vernieuw. Nu is ie weer kapot. Heb ik daar garantie op? BV zoveel maanden of x kilometer?

Toegevoegd na 1 uur:
Het betreft een auto waar de fabrieksgarantie van is verlopen. Het gaat me dus om reparaties die niet meer onder die garantie vallen maar.....waar wellicht wel garantie op zit. Je mag aannemen dat indien een dealer een reparatie uitvoert en dat bijkt niet goed te zijn je hem daar op kunt aanspreken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9.5K

Het beste antwoord

De wet schrijft niets over uitgevoerde reparaties. Maar BOVAG aangesloten garages geven een garantie van 3 maanden op de uitgevoerde reparatie.
http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&faqID=252
Ben wel van mening dat een reparatie naar behoren uitgevoerd dient te worden en dat je in alle redelijkheid je reparateur in gebreke kan stellen als het probleem zich blijft voordoen. Hierop kun je wettelijk gezien je reparateur aanspreken op 'zijn/haar verleende diensten' Hopenlijk is jouw garage aangesloten bij de BOVAG en kun je je beroepen op de bepalingen. Eventueel anders zou nog via je rechtbijstand of consumentenbond 'verhaal' kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, niets aan toe te voegen !

Andere antwoorden (1)

Je hebt recht op garantie op de aankoop. De wet stelt in het geval van consumentenkoop een zaak aan de verwachting moet voldoen.

Je kan stellen dat een aandrijfas die maar 5000 km meegaat niet aan de verwachting voldoet. op grond daarvan is de garagehouder verplicht het probleem op te lossen.

Maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Kijk voor meer info ook bij bron.

succes