Ik wil binnenkort op vakantie en ik vroeg me af wat beste en goedkoopste is is het goedkoper om vakantie online te boeken of bij een reisbureau?

Ik wil binnenkort op vakantie en ik vroeg me af wat beste en goedkoopste is is het goedkoper om vakantie online te boeken of bij een reisbureau? En als in bij een reisbureau zou boeken wat zijn dat het voordelen ervan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

11 maanden geleden
2.1K
Castle
11 maanden geleden
Dan moet je weten waar je naartoe wilt. Buitenland of Nederland? Ik boek altijd bij een reisbureau. Bij problemen kan ik hen bellen en ze geven vaak advies over alle zaken (documenten) die je nodig hebt. Het ligt er ook aan wat voor vakantie je wilt. Wil je strandliggen, steden/omgeving bekijken, backpacken, all inclusive?
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Goedkoopste is meestal zelf, online, boeken.
Beste is vaak via reisbureau. Als er iets mis gaat qua reis (vervoer, accommodatie, meegeboekte uitjes), zouden zij je moeten helpen.
ronron1212
11 maanden geleden
Je boek online ook bij reisorganisaties die je moeten helpen
Ozewiezewozewiezewallakristallix
11 maanden geleden
@ronron1212
Het ligt iets ingewikkelder... Het grote verschil is of je een pakketreis boekt, of niet.
ronron1212
11 maanden geleden
Niet echt er is altijd een telefoonnummer dat je kan bellen het zijn en het lijven reisorganisaties pakketreis of niet
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
@ronron1212: je kunt tegenwoordig heel veel zelf boeken. Via booking, expedia of rechtstreeks bij bv. Fletcher of v/d Valk. Een (internationaal) treinticket of bootovertocht. In alle gevallen boek je niet via een reisorganisatie. En mag je het zelf regelen/uitzoeken als er iets mis is/gaat.
babflap
11 maanden geleden
Qua vliegtuig zou ik via Ryanair boeken. (Of het via reisorganisatie of zelf is maakt niet uit) het heeft wel een harde landing, als je lang bent weinig beenruimte en is streng op bagage. Maar verder gewoon prima. Ik vlieg al jaren met Ryanair vanwege de goedkopere prijzen, nog nooit ontevreden geweest. Verder moet je na denken naar welk land je wil gaan. Maar ook of je in een hotel, resort of camping wil verblijven. Dan zou ik prijzen vergelijken met zelf boeken of via de reisorganisatie.
Vortexxx
11 maanden geleden
@bapflap "Qua vliegtuig zou ik via Ryanair boeken." Dat hangt sterk van de bestemming af denk je niet? RyanAir vliegt namelijk niet wereldwijd, en één van de redenen dat RyanAir zo goedkoop is dat zij niet op de luchthavens in grote Europese steden landen als de landingsrechten de pan uit rijzen, tenzij je vakantie wil vieren in Marokko of Jordanië is de vakantie beperkt tot Europa.

Geef als eerste antwoord