Is het vaak bewolkt of mistig in juli op de azoren?

Als ik foto's of filmpjes van de Azoren zie is het heel vaak bewolkt of mistig.

een jaar geleden
1.3K
ronron1212
een jaar geleden
https://www.bestereistijd.nl/portugal/azoren/
Niesje1973
een jaar geleden
ronron, die had ik al gevonden, niks over mist of bewolking te vinden.

Antwoorden (1)

In juli kun je op de Azoren gemiddeld per dag 7 uur zonneschijn verwachten en kan er op 9 dagen van de maand neerslag vallen in een hoeveelheid van totaal tussen 31 en 66 millimeter. Hou er wel rekening mee dat in de zomermaanden het weer snel kan omslaan; in korte tijd kunnen er grote weersveranderingen optreden. En dan kan het inderdaad gebeuren dat je een foto krijgt zoals toegevoegd. De luchtvochtigheid is er tropisch hoog en daar wordt die mist door gevormd.

Op Santa Maria, het meest zuidoostelijk gelegen eiland van de Azoren, schijnt de zon het meest.
een jaar geleden