Voor wanneer zomervakantie boeken voor 2023?

Ik ben ook benieuwd hoe je je zomervakantie voor de meest voordelige prijs kunt scoren. Ik merk soms dat last minute helemaal niet zo goedkoop is. Hoeveel tijd kan er het beste zitten tussen je vakantiedatum en het moment dat je boekt?

een jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Volgens onderzoek is het beste moment om te boeken 140 dagen voor vertrek, dus iets meer dan vier maanden voordat je op vakantie gaat.
Als je dan weet waar je heen wilt gaan en op het punt staat om te boeken, wacht dan nog even tot het weekend, want dan zijn reizen het goedkoopst.
Zelf je reis samenstellen is het avontuurlijkst, maar ook duurder. Als je kiest voor een reis waarbij je in één keer een vlucht en een hotel boekt, bespaar je ook veel geld. Binnen Europa scheelt het vooral veel als je voor een reis van langer dan een week kiest. "De besparing kan zo groot zijn als de prijs van de vlucht", zegt De Witte. "Buiten Europa scheelt het vooral bij toeristische bestemmingen als Kaapstad of Curaçao heel veel geld als je een pakketreis boekt."
een jaar geleden
Voor een zo voordelig mogelijke zomervakantie in 2023, kun je het beste rond november/december boeken. In deze maanden komt het aanbod voor de zomer live en zijn alle kamers nog beschikbaar. Met name gezinnen met kinderen, die al weten waar ze op vakantie willen, zijn door een aantal maanden vooruit te boeken het voordeligst uit. Een voordeel van een last minute zomervakantie is flexibiliteit, maar over het algemeen is vroeg boeken goedkoper.