Is op vakantie naar egypte veilig?

Mijn vraag is: wordt Egypte op dit moment als een veilig land beschouwd voor toeristen? Met veilig doel ik op kansen op bijv. aanslagen of geweld, niet bijv. of het er erg heet is en daardoor voor sommige mensen onveilig.

een jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Deze website https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/egypte geeft een reisadvies. Dat is nu geldig, begin november 2022. Het is een reisadvies van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Voor een reisadvies zijn vier kleuren: groen, geel, oranje en rood. Egypte is nu, begin november 2022, geel, oranje en rood gekleurd.

Uit rode gebieden moet je sowieso wegblijven volgens het advies. Het is niet veilig om naar oranje gebieden met vakantie te gaan. Ga alleen als dit noodzakelijk is. Bijvoorbeeld voor familiebezoek bij een overlijden, ernstige ziekte of ongeval. Of als je voor je werk ergens bij moet zijn. Reizen naar en in rode en oranje gebieden is op eigen verantwoordelijkheid. Hulp van het ministerie van Buitenlandse Zaken bij problemen kan niet worden gegarandeerd.

Je kan wel reizen naar het gele gebied. Let op: de veiligheidssituatie is anders dan die in Nederland. Bereid je reis daarom goed voor, zo is vermeld op de website.
een jaar geleden
Egypte is echt veilig! Ik kom er jaarlijks zo'n 2x per jaar. Ik voel mij veiliger als hier in Ned. Er zijn altijd politie en/of militairen in de buurt. Speciale toeristen politie e.d. De mensen zijn vriendelijk, willen je van alles verkopen maar als je maar duidelijk bent, laten ze je met rust. De toeristengebieden zoals Hurghada, El Gouna, Marsa Alam en Sharm el Sheikh liggen allemaal aan de Rode Zee. Cairo en Luxor, Aswan daar zijn de oudheden te vinden, dit kan je het beste bezoeken met een gids en begeleiding. Er zijn diverse organisaties met nederlands sprekende gidsen, die naast veel informatie, je door alle administratieve zaken (kaartjes voor toegang enz.) heen loodsen.
een jaar geleden
Er zijn veiligheidsrisico's in delen van Egypte, maar deze gebieden liggen allemaal ver van de toeristische kustlijn. Daarom is een vakantie naar Egypte veilig en geldt er een geel reisadvies. Daarnaast gelden er geen corona gerelateerde inreisbeperkingen meer.