Curaçao is prachtig om te snorkelen. Duiken is daar ook mooi, maar heel veel vis op geringe diepte zich bevindt is snorkelen eigenlijk net zo leuk.
een jaar geleden
Een goedkopere bestemming als de ned. antillen, is Egypte. Een uurtje of 5 a 6 vliegen en indien je een hotel met een huisrif uitkiest, kan je onbeperkt snorkelen. In Hurghada, Marsa Alam, Sharm el Sheikh en Dahab, vind je hotels met een huisrif. Bij de andere hotels kan je met een boot naar diverse mooie snorkelplekken varen. Voor mij, de ultieme vakantie, zon, zee en snorkelen en lieve egpytenaren ontmoeten.
een jaar geleden
Het is een eind weg, en zeker niet goedkoop, maar snorkelen op de Malediven is een onvergetelijke ervaring.
een jaar geleden
Het Canarische eiland Lanzarote behoort tot een van de beste bestemmingen om te snorkelen en te duiken in Europa. Het water heeft het gehele jaar door een fijne temperatuur, waardoor je zowel in de zomer als een winterzon vakantie hier goed kan toeven. Geliefde snorkel- en duikplekken op Lanzarote zijn de Papagayo stranden op het zuidelijkste punt van het eiland en La Graciosa, een klein eiland voor de noordkust van Lanzarote. Spot in de kleurrijke onderwaterwereld onder andere papegaaivissen, trompetvissen en tandbaarzen. Daarnaast behoren Egypte, Curaçao en Bali ook tot een van de mooiste snorkel- en duikbestemmingen. Spot in het kraakheldere zeewater tropische vissen, prachtig koraal en zeeschildpadden.