mag je als 19 jarige geweigerd worden een villa te huren in spanje?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
ronron1212
6 jaar geleden
Ja dat mag.
redhouse
6 jaar geleden
simpel, zelfs als 60 jarige
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sommige bedrijven verhuren bijvoorbeeld ook geen auto's aan mensen onder de 23 jaar. Ook al kan je op je 18e je rijbewijs halen. Ik wou vroeger een keer een MP3 huren (motor met autorijbewijs) maar de meeste verhuren pas aan mensen vanaf 25 jaar of ouder.

Antwoorden (3)

Niemand is verplicht jou een villa te verhuren, dus ja, de verhuurder mag dat weigeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat mag. Er zijn volop hotels, appartmenten, bungalows en dergelijke die huiverig zijn voor jongeren die luidruchtige feesten o.i.d. gaan vieren omdat dit tot klachten bij andere huurders leidt. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar mogelijk heeft de eigenaar van de villa daar wel dit soort ervaringen mee. Om dezelfde reden zijn er ook verhuurders die geen huisdieren of kinderen willen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Leeftijd is belangrijk en zeker als het alleen jongeren betreft.
Niet alleen luidruchtige feestjes, maar ook schade al dan niet veroorzaakt door alcohol misbruik.
Geeft allemaal problemen waar verhuurder niet op zit te wachten.
Overigens een interessante vraag, die je eigenlijk voor zou moeten leggen aan het College Voor de Rechten van de Mens. Er zou immers sprake kunnen zijn van leeftijdsdiscriminatie.