Wat vind jij het leukste,mooiste,beste continent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
Antoni
14 jaar geleden
Dat kan je alleen vragen aan wereldreizigers, of in ieder geval mensen die toch wel minstens drie continenten hebben gezien, en die zijn er niet zo veel. Maar verder: goede vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een stomme vraag zeg. Elk continent heeft zoveel verschillende tegenstrijdigheden, dat je elke land moet hebben bezocht om er een oordeel over te geven. Het is dus veel te globaal en daar kan geen antwoord opgegeven worden. Dus je moet veel specifieker zijn. Verder komen dit soort nutteloze vragen veel te veel langs en ik word er een beetje moe van. Ik vind het tijd voor een link "slechte vraag" en dan een punt aftrek per keer dat het wordt aangevinkt.

Antwoorden (3)

Elk continent heeft zijn charmes. Ik ken de meeste continenten uit reisverhalen en documentaires op televisie. Ons eigen continent is al mooi, ja, zelfs de omgeving waar ik woon is mooi: het platteland met al zijn natuur. Maar ik bén een paar keer in Afrika geweest, en dat vind ik een prachtig continent. Het mooiste deel is voor mij het zuidelijk deel.
Maar schoonheid en leuk, goed, zit 'm vooral in jezelf. Als jij openstaat voor andere culturen en landschappen (flora en fauna), kun je overal ter wereld genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moelijk te vergelijken wat het mooiste continent is. Op Antarctica en Zuid-Amerika na, heb ik ze allemaal gehad. Mijn doel was namelijk alle continenten bezoeken, daar hoorde Afrika ook bij.
Afrika trok me niet heel erg, maar goed, zoals gezegd, als je ze allemaal bezocht wilt hebben.... Ik was er nog geen dag en ik was al om. Sindsdien al weer twee keer extra in Afrika geweest en nog niet in Zuid-Amerika (maar daar hoop ik dit jaar verandering in te brengen).

Afrika heeft iets. Nu heb ik het niet alleen over die fantastische natuur... Het is een vorm van onthaasten. Mañana in optima forma. Hakuna Matata.

Daarnaast zijn we in Namibie op bezoek geweest in een sloppenwijk. Dat heeft heel veel indruk op me gemaakt. Die mensen hebben zo weinig en zelden in mijn leven ben ik meer gastvrije mensen tegengekomen dan daar. Kinderen zijn daar nog oprecht blij als je ze zoiets simpels als een ballon geeft, hier moet het minimaal batterijen hebben om leuk te zijn.

Als laatste wil ik nog even de typische dingen noemen die Afrika zo leuk maken. Typische kleine oplossingen voor problemen. Zoals de wc (gat in vloer) en douche in één vierkante halve meter, de hoeveelheid bagage en personen die er gebruik kunnen maken van 1 vervoermiddel etc... Simpel: De charme van Afrika!