hoe oud moet je zijn om met een vliegtuig buiten de e.u. te mogen reizen?

de titel zegt het al

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Antwoorden (5)

Ik heb geregeld meegemaakt dat er babies in het vliegtuig aanwezig waren, dus blijkbaar is er geen minimum leeftijd om mee te mogen vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleen vliegt moet je 18 zijn. Vanaf 14 mag ook mits voorlegging van een toestemming van je ouders die door de burgemeester gevalideerd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er van uitgaande dat je bedoeld als passagier, ken ik geen minimum leeftijd. Check de tarieven en voorwaarden van de betreffende maatschappij; zoek op unaccompanied minor .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen in de laatste fase van de zwangerschap niet, voor de rest ongeboren en geboren mensen aller leeftijden.
Kinderen alleen vergen wel toezicht/begeleiding maar met begeleiding is er geen leeftijdeis.
Zelfs dode mensen mogen vliegen maar dat moet via de douane.
dus van voor de wieg tot na de dood mag een mens vliegen.
Dit is NIET spottend bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt van de luchtvaartmaatschappij af:

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kunnen kinderen ook alleen op reis. Daar zijn echter wel regels aan verbonden. KLM heeft de leeftijdsgrens voor kinderen die alleen reizen begin gewijzigd op internationale vluchten. Deze leeftijd is in 2009 opgeschroefd tot en met 14 jaar.

Ook bij Martinair moeten kinderen van 5 tot en met 11 jaar begeleid worden door iemand van de luchtvaartmaatschappij.
Kinderen van 12 tot en met 17 jaar, mogen bij deze vliegtuigmaatschappij zonder begeleiding reizen.

Low budget maatschappijen zoals Easy Jet laten kinderen jonger dan 14 jaar niet alleen reizen. Ook bieden zij geen begeleiding.
Ook Ryanair laat kinderen jonger dan 16jaar niet alleen vliegen en heeft ook geen service voor deze groep.

Je moet dus goed informeren bij de maatschappij waarmee je zou willen vliegen!