Wat is de beste manier om van de luchthaven in Rome (Fiumicino) naar het centrum te komen?

Morgen vertrek ik voor een klein weekje vakantie naar Rome. Wat is de beste (snelste, goedkoopste) manier om van de luchthaven naar het centrum te komen.
Ik las al iets van dat er elk half uur een trein vertrekt en dat er ook taxi´s rijden. Ik vroeg me echter af of er ook een metroverbinding is of een speciale luchthavenbus oid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniet ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank.
Ik ga trouwens een "Cryofiel" doen: er gaat een laptop mee, dus het kan zijn dat er volgende week ineens enkele vragen over Rome bijkomen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL! Als je vragen maar niet allemaal over de paus gaan. Heb je trouwens al wel je cadeautje voor 'm ingepakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het paste niet meer in mijn tas.
Maar serieus: ik las ergens dat ze op maandag bij de zwitserse garde gratis kaartjes weggeven voor audientie bij de paus op woensdag. Mochten er nog wat kaartjes over zijn, dan wil ik dat toch wel eens meemaken.

Het beste antwoord

met de leonardo express(trein) kost het 16 euro.
vertrekt vanaf het vliegveld tot in het hart van Rome.
Met de bus kost het 8 euro.
duurt langer.
Een metro is er niet vanaf het vliegveld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Openbaar Vervoer:
Er vertrekt om het half uur een sneltrein naar het station Termini in Rome (reistijd: 30 minuten). Elke 20 minuten gaat er een langzamere trein (met bestemming `Orte` of `Fara Sabina`) naar het centraal gelegen Tiburtina, die onderweg een aantal kleinere stations aandoet. Als je tussen 23.30 - 05.00 aankomt, is er een nachtbus naar station Tiburtina (01.15 - 05.00); de bushaltes liggen vlakbij de internationale aankomsthal.

Vanaf de luchthaven rijden er directe treinen naar het Termini Station. Deze treinen rijden tweemaal per uur. De reistijd bedraagt ongeveer 35 minuten en een ticket kost je 9,5 euro. Er zijn ook bussen die je vanaf 8u30 tot 20u30 naar Roma Termini Station brengen. Deze bussen rijden minder frequent (ongeveer om de twee uur). Een enkele reis kost 9 euro. Een rit met de taxi naar het hart van Rome kost al snel 35 euro. Let er steeds op dat de taxichauffeur zijn meter in werking stelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zo' klein, oud Fiatje.